سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خانه معلم

صفحه خانگی پارسی یار درباره

سرور لینوکس یا سرور ویندوز

سرور لینوکس یا سرور ویندوز، کدام بهترین است

سایتهایی که میزبانی یا هاستینگ را بر عهده می گیرند از دو سیستم عامل ممکن است باستفاده کرده باشند: 1-سرور ویندوز 2-سرور یونیکس (سرور لینوکس). بهترین سوالی این است که سیستم عامل کدام سرور برای انتخاب بعنوان هاست مناسب تر است؟ سرورویندوز یا سرور لینوکس؟

سرور لینوکس برای شروح (و افراد مبتدی) بهترین و برای حرفه ای ها تنها گزینه است ولی اگر در آینده نیاز به استفاده از قابلیتهای ویندوز داشتند،میتوانید سرور خود را به سرور ویندوز منتقل نمایند.

معمولا سرور های ویندوز دارای امکانات بیشتری نسبت به سرور لینوکس هستند (بصورت مجموعه ای از کامپوننتها که برای هر کدام هر باید هزینه(که گاها گزاف هم می باشد)بپردازید و اما سرورهای لینوکس ضمن اینکه دارای پایداری بیشتری هستند امکاناتی فراتر از سرور ویندوز و کامپوننتهای آن در اختیار قرار میدهد( اما نه به سادگی سرور ویندوز بلکه نیاز به برنامه نویسی مختصر و هموشمندانه) و کامالا این قابلیتها در سرور لینوکس رایگان است

از نظر سرعت نیز بین این دو سیستم عامل تفاوتی وجود ندارد.با فرض یکسان بودن سخت افزارهای بکار برفته) ولی می ماند بحث امنیت سرور . از نظر امنیت سرور های لینوکس دارای امنیت فوق العاده ای نسبت به سرور های ویندوز هستند.

اکثرا تصور میکنند که برای استفاده از سرور لینوکس ، باید بر روی کامپیوتر خود سیستم عامل لینوکس نصب کنند. این فرضیه کاملا اشتباه است چرا که شما تنها درخواست دهنده هستید و همه چیز در جای دیگر دنیا و بر روی سرور لینوکس انجام میشود به عبارتی کاربران با هر سیستم عاملی میتوانند به سادگی از خدمات سرور های لینوکس و هاست و هاستینگهایی که بر روی سرور لینوکس قرار دارند استفاده نمایند. در استفاده از خدمات سرورهای لینوکس هیچ مشکلی وجود ندارد و لی در کار با سرور ویندوز دشواری هایی از جمله عدم تنوع در کنترل پنل سرورهای ویندوز میباشد.