سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خانه معلم

صفحه خانگی پارسی یار درباره

مقایسه سایت های آگهی در ایران

چگونه است که پورتال های آگهی(که همگی قسمتی با نام آگهی رایگان دارند)به فاجعه مجازی در ایران تبدیل شده اند؟

از مسائل ریزتر مانند انتخاب دامنه (دومین) و هاست خوب و نیاز به داشتن سرور ایرانی در سایت های آگهی و... در این مبحث صرف نظر شد
 کنجکاوی این وبلاگ را بر آن داشت   که صفحات نمایش آگهی را در سایت های آگهی رایگان زیر ذره بین ببرد . و در آخر این نقد هم یک سایت جامع  آگهی به شما معرفی میشود . سایت آگهی را خودتان هم میتوانید برگزینید وقتی بتوانید  خود مقایسه  میان سایت های آگهی را تحلیل نمایید .
در خصوص امکانات سایت های آگهی ب نکته تقریبا مشترک وجود قسمتی در سایت آگهی برای  جستجو میباشد ، سیستم پشتیبانی آنلاین در تعدادی دیده میشود ، همچنین   بخش جدید ترین آگهی ها ، نمایش آگهی های پربیننده ، نمایش آگهی های انتخاب تصادفی و بالاخره خبرنامه در بعضی  از سایت های آگهی .
از دید توسعه سئو   در موتورهای جستجو  علی الخصوص  گوگل   سایت های آگهی طوری طراحی شوند که آگهی ها خوب فهرست شو ن د و . مثلا عنوان  و  کلمات توضیحی در قسمت هدر سایت آگهی اهمیت دارد.
یکی از اهم  مواردی که در  سایت های آگهی رایگان باید در نظر گرفته شود . گروه بندی های کارا میباشد .   اکثر  سایت های آگهی گروه بندی های مشابه دارند و در گروه بندی پورتال های آگهی سایت خاصی ندیدم که گروه بندی خاصی داشته باشد به استثنا سایت mihanagahi.com. یا مثلا سایتی نبود که در نوع آگهی   بر روی موردی خاص تمرکز بیشتری داشته باشد . مگر چند سایت آژانس فروش مسکن که فقطآگهی  های مسکن و زمین دارند.
برخی از سایت های آگهی   پست الکترونیک کاربران خود را بصورت عکس نمایش می دهند ( مانند  سایت mihanagahi.com  و برخی از سایت های آگهی هم یک رابط برای ارسال ایمیل به آگهی   دهنده ایجاد می کنند. سایت های آگهی هم هستند که ایمیل را بصورت متن نمایش می دهند که روش درستی نیست چون به اسپمر ها برای ارسال ایمیل های تبلیغاتی کمک می کند.
برخی از سایت های آگهی تبلیغات ویژه هم دارند مثل سایت mihanagahi.com دارند و از کاربر وجهی برای بهترین نمایش  و کاملتر آگهی  دریافت میشود  و بجای آن آگهی   را در تمام صفح ات یا در بهترین نقطه از صفحه اول سایت نمایش می دهند. سایت آگهی باید تماما تبلیغاتی باشد. به غیر از 2 یا 3 سایت بیشتر ندیدم که تبلیغات اینترنتی مانند سایت I30T را نمایش دهند.
امکان قرار دادن صدا برای آگهی هم یک سرویس جدید ی  است که چند تا از  سایت های آگهی آن ر قرار داده اند .
برخی از سایت های آگهی خیلی مشابه هستند برای  یک  آگهی   برای  مقایسه کردن . در  گوگل جستجو کنید جالب بود نه   در اکثر سایت های آگهی یک آگهی تکرار شده و  هیچ فرقی هم  با بقیه ندار ن د و جالب این که روح آگهی دهنده هم خبر ندارد .
در ادامه  مقایسه سایت های آگهی  بحث قالب در سایت آگهی مطرح میشود ، به نظر می رسد طراح یک سایت آگهی  از اولی پول گرفته برای برنامه نویسی و طراحی و از دومی هم پول گرفته برای طرح قالب (بعبارتی برای دومی فقط قالب را ت غییر داده) .
یک امکان جالب در سایت های آگهی دیدم امکان تغییر اندازه متن در  آگهی   بود که فکر کنم   فکر جالبی بود.
قسمت  افزودن به علاقه مندی ها هم برای کاربران عضو بد فکری نیست  که در کمتر سایت آگهی قرار داده شده ! شاید یک دلیل این باشد که کسی برای دیدن یک آگهی نمی رود عضو سایت آگهی شود
عمده سایت های تبلیغاتی در ایران طراحی ی مشابه ب سایت ایستگاه دارند. هم گی دارای ستاره هستند  و تمام قانونهای اعلام شده در سایت و شکل و ترتیب گروه بندی ها عین  ایستگاه است. ایستگاه اولین سایت آگهی رایگان در ایران است و بیش از 7 سال است که یکی از فعال ترین سایت های آگهی ایران می باشد.
این نکته هم جالب است که تمام سایت های آگهی و سایت های تبلیغات رایگان در ایران ، بهترین، پربیننده ترین و گسترده ترین هستند.
در برخی از سایت های آگهی اگر آگهی  عکس نداشته باشد یک عکس خاص را نمایش می دهند که در برخی موارد جالب نمی شود. چرا که  در یک لیست یا صفحه اول چند عکس شبیه  هم ردیف میشوند .
چند سایت های آگهی هم لینک هر آگهی  را در صفحه جدید باز می کنند، که تبعیت از اصل طراحی به روش 3 کلیکی است(مجبور کردن کاربر برای رسیدن به هدف با سه کلیک) که یکی از هدفهای این شیوه افزایش بازدید از سایت آگهی است
به جرات میتوان گفت ، 70%  سایت های آگهی از روی ایستگاه ایده گرفته اند یا پیاده سازی و ??? درصد  از بخش های خود را از روی ایستگاه پیاده کرده اند. مثلا ستاره های ایستاده کنار عکس آگهی  ، چیزیست که ایستگاه اولین بار انجام داد . ( زشت است   که اینقدر تابلو کپی می کنند ) مثلا  میشد مثل تجارت کده به سایت ها فلفل قرمز بدهیم بجای ستاره !!! یا مثل در جارچی به سایت  شیپور بدهیم.
سایت MI118 هم کار جالبی کرده  که به کاربر امکان ساخت  گالری عکس می دهد. سایت هفت گردون هم ? تا کار جالب دارد. اول اینکه برایآگهی ها قرعه کشی دارد و دوم به شما امکان می دهد عکس متحرک هم برایآگهی ارسال کنید.

یک زمان یادم میاید که سایت mihanagahi.com کار جالبی کرده بود (که ادامه پیدا نکرد ) و انجام مسابقه برای بازدید کنندگان از آگهی بود که جایزه مسابقه هم با اسپانسر های سایت بود 
 ، بهترین مشخصات در نظر گرفته شده برای یک آگهی شامل موارد زیر باید باشد .
عنوان آگهی
شرح مختصری از آگهی
توضیحات کامل تر آگهی
نام آگهی دهنده
تلفن   آگهی دهنده
فاکس  آگهی دهنده
آدرس  آگهی دهنده
موقعیت مکانی آگهی
ایمیل آگهی دهنده
تعداد بازدید از آگهی
تاریخ درج آگهی
تعین زمان  اعتبار آگهی
لینک  آگهی  
تتعبیه امکانی برای درج عکس در آگهی
ارتباط با آگهی دهنده
امکان پرینت از آگهی
امکان ارسال آگهی به دیگران
نمایش دیگر آگهی های کاربر
بازگشت به صفحه اصلی سایت در صفحه ای که آگهی نمایش داده میشود
ارزش آگهی
پخش صدا یا موسیقی برایآگهی
کلمات کلیدی برای آگهی که برای توسعه سئو خیلی مهم است
امکان ارتباط با مسنجر یاهو برای آگهی دهنده
امکان گزارش خطا در مشاهده در آگهی
امتیاز به آگهی
نظردهی به آگهی -
نمایش آگهی بعدی و قبلی هم کار جالبی است که سایت رهنما پیاده کرده است.
اگر می خواهید یک سایت آگهی خوب داشته باشید بجای کپی از سایت های آگهی دیگر فکر خود را به کار بیندازید و با توضیحات بالا یک سایت آگهی خاص طراحی کنید.
برای درج آگهی رایگان می توانید به سایت mihanagahi.com مراجعه کنید.