سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خانه معلم

صفحه خانگی پارسی یار درباره

شکست تیم والیبال آمریکا از ایران

بالاخره شکست تیم والیبال آمریکا از ایران محق شد

ایران 3 آمریکا2

تیم‌های ملی والیبال آمریکا و ایران بامداد صبح امروز شنبه به وقت تهران سومین دیدار تدارکاتی خود را در شهر لس آنجلس برگزار کردند که در پایان تیم ایران برابر قهرمان لیگ جهانی 2014 پیروزی 3 بر 2 را رقم زد. ایران ست‌های دوم، چهارم و پنجم این بازی را به ترتیب با امتیازات 25 بر 20، 26 بر 24 و 15 بر 9 برنده شد اما ست‌های اول و سوم را 27 بر 25 و 26 بر 24 واگذار کرد.

تیم ایران در این بازی با ترکیب اصلی خود به مصاف حریف رفت. معروف، قائمی، عبادی‌پور، غفور، موسوی، تشکری و ظریف(لیبرو) بازیکنانی بودند که در این بازی به میدان رفتند. شاگردان کواچ از همان ابتدای بازی برابر قهرمان لیگ جهانی 2014 خوب کار کردند و با وجود این که ست نخست را واگذار کردند اما در ست دوم به خود آمدند و توانستند این تیم را شکست دهند تا به بازی برگردند.

ست سوم نیز در شرایطی به پایان رسید که تیم ایران تا آخرین لحظات با آمریکا برابر پیش رفت اما در امتیازات پایانی تجربه بیشتر بازیکنان حریف باعث شد تا این ست را هم به سود خود خاتمه دهد. بازی برابر دو تیم در ست چهارم نیز تداوم داشت اما این بار در امتیازات پایانی موسوی چندین دفاع خوب انجام داد تا تایم اوت‌های سرمربی تیم ملی آمریکا هم نتیجه ندهد و ایران کار را به ست پنجم بکشاند.

در ست پایانی تیم ایران در سرویس و دفاع روی تور خوب کار کرد از امتیاز چهار برتری خود را روی تابلو ثبت کرد. زمانی که تیم کشورمان 6 بر 4 پیش افتاد سرمربی آمریکا تقاضای تایم اوت کرد تا روند تیم کشورمان را مختل کند با این حال ایران با برتری 8 بر 6 در وقت اول  استراحت فنی زمین بازی را تغییر داد. در ادامه کار تیم ایران با دفاع منسجم روی تور خط حمله آمریکا را کنترل کرد تا برتری 15 بر 9 خود را ثبت کند.

ایران در دو بازی قبلی خود به ترتیب 3 بر یک و 3 بر صفر نتیجه را واگذار کرده بود.